Kdaj na psihoterapijo

Psihoterapija predstavlja zelo učinkovito orodje za razumevanje in obvladovanje psiholoških težav. Za tiste, ki se sprašujete, kdaj je pravi čas, da se odločite za to obliko pomoči, navajam nekaj ključnih znakov, da je primeren čas za začetek psihoterapije.

1. Intenzivna čustvena stiska:
Ena od pomembnih indikacij za psihoterapijo je, ko doživljate intenzivno čustveno stisko, ki vpliva na vašo sposobnost obvladovanja vsakdanjih izzivov. Če se srečujete s pogostimi napadi tesnobe, hudo žalostjo ali občutki brezupa, je psihoterapevtska pomoč lahko ključna pri raziskovanju in reševanju teh težav.

2. Traumatska doživetja:
Ljudje, ki so doživeli travmatične dogodke, se pogosto soočajo z dolgotrajnimi posledicami, kot so posttravmatska stresna motnja (PTSD) ali težave v medosebnih odnosih. Psihoterapevt lahko pomaga pri obdelavi in premagovanju tovrstnih izkušenj ter vodi posameznika k okrevanju.

3. Motnje razpoloženja:
Če se soočate z motnjami razpoloženja, kot so npr. depresija občutja, je psihoterapija pomembna dopolnitev zdravljenja. Terapevt vam lahko pomaga razumeti vzroke za vaše razpoloženjske težave ter razviti strategije za obvladovanje in preprečevanje ponovitev.

4. Težave v medosebnih odnosih:
Konflikti v medosebnih odnosih so neizogiben del življenja, včasih pa se lahko razvijejo v kompleksne težave. Če se počutite ujeti v vzorce neskladnih odnosov ali se soočate z družinskimi težavami, je psihoterapevtska podpora ključna za razvoj bolj zdravih in trajnostnih odnosov.

5. Identitetna kriza
V določenih obdobjih življenja se posamezniki soočajo z identitetnimi vprašanji, ki lahko sprožijo stisko in zmedo. Če čutite, da se izgubljate ali iščete smisel v svojem življenju, vam lahko psihoterapevt pomaga pri navigaciji skozi to identitetno krizo.

6. Pogosti telesni simptomi:
Pogosti simptomi, kot so kronične bolečine, nespečnost ali prebavne težave, ki nimajo jasnega fizičnega vzroka, lahko kažejo na povezavo s čustvenimi težavami. Psihoterapevt lahko pomaga pri prepoznavanju in obravnavanju teh povezav, kar lahko vodi do izboljšanja tudi na fizičnem področju.

7. Spremembe v vedenju:
Dramatične spremembe v vedenju, kot so nenadni izbruhi jeze, socialna izolacija, (prekomerna) uporaba substanc ali tvegano vedenje, so znaki, ki zahtevajo pozornost. Psihoterapevt vam lahko pomaga razumeti vzroke za te spremembe ter razviti strategije za obvladovanje.

8. Nizko samospoštovanje:
Če se soočate z nizkim samospoštovanjem, občutkom manjvrednosti ali težavami z oblikovanjem pozitivne samopodobe, je psihoterapevtska pomoč ključna. Terapevt vam lahko pomaga prepoznati in preseči negativne miselne vzorce ter graditi trdnejše temelje za samospoštovanje.

10. Preventiva:
Psihoterapija ni zgolj rešitev za težave, služi lahko tudi kot učinkovito preventivno orodje za ohranjanje duševnega zdravja. Če čutite, da imate v življenju nekaj, s čimer se želite ukvarjati ali izboljšati, je zgodnje iskanje psihoterapevtske podpore korak k preventivi in dolgoročnemu dobrostanju.

Če prepoznate katerega od zgoraj navedenih znakov ali če imate občutek, da bi vam psihoterapija lahko koristila, je to lahko ključen trenutek za sprejetje odločitve in korak k izboljšanju vašega duševnega zdravja. Pomembno je razumeti, da ne obstaja "premajhen" razlog za iskanje psihoterapevtske pomoči. Vsak posameznik ima svojo pot, in iskanje podpore je močan korak k boljšemu duševnemu zdravju. Ne čakajte, da se težave stopnjujejo. Psihoterapevt vam lahko ponudi pomoč in vodenje v vsaki fazi vaše poti. Priznavanje potrebe po pomoči je znak moči, ki odpira vrata k pozitivnim spremembam in notranji rasti. S pravočasnim iskanjem podpore lahko pridete do globljega razumevanja sebe, izboljšate kakovost svojega življenja in gradite trdno temelje za trajno dobrobit.

Manca Švara

Specializantka psihoterapije

O terapevtu

Mirjana Nadjalin

Specializantka psihoterapije

O terapevtu

Miranda Krašna

Specializantka psihoterapije

O terapevtu
Oglejte si tudi naše ostale terapevte.Vsi terapevti

5 vprašanj pred prvim obiskom psihoterapije

Povsem normalno je, da občutimo nelagodje, lahko tudi strah, ko se podajamo v neznano. Pred prvim obiskom psihoterapevta se sprašujemo, kako se bomo počutili, kaj nas bo spraševal, kaj če nam bo neprijetno…?
Več...

Kako spodbuditi k psihoterapiji sebe ali bližnjega, ki jo potrebuje, 4. del

Zbrali smo razmišljanja naših psihoterapevtov, kaj bi svetovali nekomu, ki že razmišlja o psihoterapiji, a potrebuje le še malo spodbude, poguma, da bo začel novo pot v svojem življenju.
Več...

Kako spodbuditi k psihoterapiji sebe ali bližnjega, ki jo potrebuje, 3. del

Zbrali smo razmišljanja naših psihoterapevtov, kaj bi svetovali nekomu, ki že razmišlja o psihoterapiji, a potrebuje le še malo spodbude, poguma, da bo začel novo pot v svojem življenju.
Več...

Paziti moramo na svoje misli

V času #ostanidoma smo k intervjuju povabili Katjo Lesar, specializantko psihodinamske psihoterapije, ki nam je osvetila razmišljanja in dogajanja, ki smo jim vsi priča v tej unikatni situaciji.


Več...

Zakaj tako težko ostanemo doma?

Kako zahteva #ostanidoma vpliva na naše psihološko zdravje in kako si lahko pri tem pomagamo?

Koronavirus je postavil svet na »čakanje« in večino izmed nas prisilil, da ostajamo doma. S tem, ko držimo fizično oddaljenost od drugih, zmanjšujemo lastno tveganje za okužbo, pa tudi za okužbo starejših in ranljivejših skupin. Nihče med nami še ni doživel podobne situacije, da bi reševali življenja tako, da ostanemo doma.
Več...

Novo! Rokovnik

Unikatni rokovnik za podporo pri skrbi zase

Naroči rokovnik
Ta stran uporablja piškotke. Več
Strinjam seNe strinjam se